PRIPREME ZA SUNČANJE I VISOKE TEMPERATURE

ZAŠTITITE SE IZNUTRA

Formula za zdrav, preplanuli ten i lakše podnošenje visokih temperatura zasniva se na umerenom sunčanju, korišćenju krema sa zaštitnim faktorom i konzumiranju namirnica sa visokim procentom beta-karotena i vode.

Postoji čitav niz biljnih proizvoda koji štite našu kožu „iznutra”, čiji sastojci deluju kao prirodni zaštitnici od negativnih efekata UV zračenja i preterene toplote tokom letnjih meseci.

Kakao: Čokolada sa visokim procentom kakaoa bogata je antioksidansom flavanolom koji našu kožu štiti i čini je otpornijom na UV zrake. Već 20 grama tamne čokolade na dan pomaže u sprečavanju opekotina, naravno, ako poštujemo preporučeno pravilo da se ne treba izlagati suncu između 10 i 17h. Sem „iznutra”, kakao se koristi i za spoljašnju upotrebu, u vidu kakao-putera koji je blagotvoran za kožu.

Zeleni čaj: Kao jak antioksidans, zeleni čaj je napitak koji se preporučuje u letnjim mesecima. Treba ga piti svaki dan, jer čini našu kožu otpornijom i pomaže celom organizmu da prebrodi visoke temperature.

Paradajz: Salata, sok ili supa od ovog rajskog voća smanjuje opasnost od opekotina od sunca. Ako se paradajz konzumira svakodnevno, deluje poput kreme za sunčanje sa faktorom dva, a likopen koji sadrži dobar je borac protiv sitnih bora od sunčanja.

Bobičasto voće: Ribizle, kupine, maline, borovnice imaju visok procenat antioksidanasa, jačaju imunitet i štite kožu, pa ih treba konzumirati često. Bobičasto voće je i vrlo osvežavajuće i hidrira organizam jer sadrži visok procenat vode.

Lubenica: Sa preko 90 odsto vode, lubenica je ukusna namirnica kojom brzo nadoknađujemo tečnost u organizmu, hidrira naše telo i snabdeva ga vitaminom C koji je bitan faktor u proizvodnji kolagena.

Krastavac: Sem što osvežava i hidrira, krastavac je odličan i za spoljnu upotrebu, jer smiruje upaljenu i iritiranu kožu.

Ananas: Pun vitamina i minerala, ananas sadrži i bromelain, sastojak koji pozitivno utiče na upalne procese koji mogu da se jave tokom letnjih meseci.

Limun: Bogat vitaminom C, limun kao i drugi citrusi (pomorandža, limeta, grejpfrut, mandarina) sadrži aminokiseline koje čine kožu mlađom.

Cvekla: Bilo da je kuvana na pari, ili sveže rendana, cvekla je bogata vitaminom A koji pomaže našem organizmu u proizvodnji melanina, pigmenta koji koži omogućava da potamni.

Maslinovo ulje: Bogato vitaminom E čini kožu sjajnom i glatkom, pa ga treba koristiti za prelive i salate.