Dejan Aleksov, CorD magazin intervju

Znamo šta vam je potrebno

Dejan Aleksov
Direktor BENU apoteka i Član upravnog odbroda Pheonx Grupe

 

Gospodine Aleksov, koncept BENU apoteka je prepoznatljiv širom Srbije, kažite nam malo više o njemu

Koncept BENU apoteka vođen je jedinstvenom strategijom koja je orijentisana na kupca. Na svakoj našoj lokaciji očekuje vas ljubazno osoblje, kompetentno da pomogne, sasluša i uzvrati adekvatan savet, ispuni vaša očekivanja. Stručni i obučeni farmaceuti koji su na usluzi u BENU apotekama, imaju svest da je kupac najvažniji i da mu se bez obzira na vreme ili odluku, posvete sa puno pažnje. Čvrsto verujemo da isključivo ako kupcima, odnosno pacijentima, pružamo kvalitetnu uslugu i dajemo odlične savete, možemo i sami da budemo zadovoljni, ali i da imamo zadovoljne kupce. Pored ljubaznog i obučenog osoblja, sve apoteke širom Srbije imaju isti ambijent i ujednačen vizuelni identitet. Asortiman BENU apoteka je pažljivo biran, klasifikovan i segmentiran isključivo u skladu sa potrebama kupaca. Nije lako zadržati isti nivo usluge uz činjenica da u Srbiji trenutno poslujemo na preko 380 lokacija, sa planom da, bez obzira na okolnosti, dostignemo 400 BENU apoteka i to sve do kraja 2020. godine. Da istaknem, da smo dostupni i na teritoriji Crne Gore i Bosne, sa istim strateškim pristupom i u skladu sa tržišnim okolnostima.

Usled pojave COVIDA 19 i s obzirmo da nas je zadesilo vrlo neizvesno vreme po pitanju budućnosti, da li ste i šta ste iz njega mogli da naučite?

Tačno je da je COVID 19 doneo određenu dozu neizvesnosti, posebno što smo imali jedan period kada smo morali da konstantno prilagođavamo svoj biznis kako u skladu sa merama tako i u skladu sa potrebama naših kupaca. I pored otežanih okolnosti koje su se odnosile na rad od kuće, zaista mogu da istaknem da smo mi kao kompanija veoma brzo uspeli da pronađemo alternativne pravce, razvijemo nove kanale kao što je kućna dostava, rezervacija proizvoda i preuzimanje u apotekama, saradnja sa volonterima koji su kod nas imali prioritet, prilagođavanje radnog vremena na više od polovine BENU lokacija za najstarije sugrađane, brza snabdevenost svim higijenskim sredstvima. Sve to nas je upravo učinilo agilnijim, dalo nam znak da još jednom dobro razmislimo, preispitamo i donesemo nove zaključke o našim poslovnim odlukama i da da damo autentičnost našoj kompaniji.

Vidimo da vam je fokus i na stalnim edukacijama vaših zaposlenih i na konstanton unapređenju kvaliteta usluge. Prepoznaju li to pacijenti i kupci? Umeju li to da cene?

Ponosan sam što mogu da kažem da su svi naši zaposleni izuzetno stručni, vrlo posvećeni i uvek raspoloženi za novine i za nova saznanja. Edukacije su deo svakodnevnog internog programa kompanije, a kvalitet usluge je naš fokus i strateški pravac od kojeg nećemo nikada da odustanemo. Možda će zvučati neuobičajeno, ali na čestim okupljanjima koje menadžement ima sa zaposlenima, mi diskutujemo otvoreno i na svaku temu. Meni je uvek simpatično koliko moje kolege brinu da li su u korak sa inovacijama i kako široko posmatraju stvari. Zaista imamo odlične i posvećene ljude koji drže naš sistem i uslugu na najvišem mogućem nivou.
Siguran sam da nam to daje prednost, da kupci to perepoznaju i izuzetno cene.
Pokazatelji su to što neretko dele sa nama pozitivne komentare, ali i to što izlaze sa osmehom iz apoteke, što je najbolji prikaz zadovoljstva. U farmaciji je jako važna stručnost, preciznost i tačnost, u njoj nema prostora da se prave greške ili odstupanja. Naše kolege su toga svesne i to čini diferencijaciju u odnosu na ostale industrije.

Moram da priznam, da mi često radimo i istraživanja preko kojih pratimo rad i odnos sa kupcma, osluškujemo njihove potrebe. Veoma često znamo da budemo samokritični, ali sve su to pokazatelji koje moramo da pratimo jer nam je cilj da ostanemo lider na tržištu.

Iako ste relativno kratko prisutni u Srbiji, uspeli ste da se nametnete kao lider na tržištu. Čemu možete da zahvalite za prepoznatljivost brenda?

BENU je na tržištu Srbije prisutan 5 godina. Iskreno iz ove perspektive i ja sam, kako da kažem, pozitivno iznenađen. Ako gledamo kroz životni ciklus brenda, mi smo još uvek u prvoj fazi, zvanoj lansiranje. U ovom relativno kratkom vremenu, puno toga smo uspeli da postignemo zahvaljujući ljudima, posvećenosti ali naravno i uz podršku matične kuće iz Nemačke, koja je prepoznala Srbiju kao potencijal. Prihvatanje od strane kupaca je dokaz da radimo na pravilan način, ali to nije razlog da sada treba da se opustimo. Treba da smo uvek drugačiji da imamo strateški pravac i da nastavimo timsku praksu, jer samo to dovodi do rezultata. Prošle godine baš u ovo vreme, preuzeli smo državne apoteke u Novom Sadu. Za mesec dana mi smo preuzeli apoteke, renovirali ih, rebrendirali, opremili sa robom, edukovali ljude, bilo je teško, ali smo uspeli. Upravo smo u procesu rešavanja framaceutskog otpada u Novom Sadu, već godinama sarađujemo sa centrom za zbrinjavanje onkoloških pacijenta u Beogradu. Ovo je naša obaveza jer smo mi kompanija koja je društveno odgovorna i prema građanima i prema Srbiji. Takođe kao što sam već napomenuo, naše apoteke, širom Srbije imaju ujednačen identitet. Mi jednostavno postavljamo standarde i moj lični cilj je da uz sebe uvek imam ljude koji ovo znaju da cene i koji mogu da isprate i da iznesu. Naše okruženje je dinamično, ali svi smo zadovoljni, pozitivni i odlično se slažemo, tu je ključ.

Da li možete da predvidite šta donosi sutra?

Više nas ništa ne može iznenaditi. Naučili smo lekciju i sada razmišljamo tri koraka unapred. Svakako smo obezbedili da ljudi mogu da rade od kuće i tu praksu ćemo nastaviti. Imamo poverenje i dokazali smo da je nivo odgovornosti isti kao kada rade iz kancelarije. Takođe, kada govorimo o daljim pravcima, ićićemo u razvijanje online kupovine, što je budućnost. Trudićemo se da našim kupcima obezbedimo još veću dostupnost i da naši zaposleni i dalje budu njihovi ambasadori od poverenja. Ono što moramo definitivno da razvijemo je lojalnost, tako da je ćemo ići i u pravcu razvoja lojalti programa. Ono sto je najvažnje, nastavićemo da osluškujemo potrebe kupaca i nastavićemo da prilagođavamo poslovnu strategiju u skladu sa njihovim potrebama i navikama.

BENU je veliki, organizovani lanac, najrasprostranjenija zdravstvena ustanova u Srbiji, mi moramo da nastavimo da kod ljudi razvijamo poverenje i da ukoliko žele samo konsultaciju ili savet, da mogu doći kod nas. To je ono na čemu ćemu definitvno raditi u budućnosti kroz postavku BENU savetovališta u svim većim gradovima Srbije, sa ciljem razvoja svesti kod ljudi o važnosti pre svega preventive, ali naravno i lečenja kada do toga dođe.

Mi jesmo i ostaćemo „Pouzdan partner u zaštiti zdravlja“ našim kupcima, kako inače glasi BENU slogan.